Czy AdWords może mieć wpływ na SEO?

Adwords w pozycjonowaniuGłówną wadą kampanii linków sponsowowanych Google AdWords jest to, że działa tylko wtedy, gdy mamy ją uruchomioną i jest zasilana przez odpowiednie fundusze finansowe. Jednak wraz z wyczerpaniem budżetu, kampania reklamowa również przestaje działać. Sprawa wygląda zupełnie inaczej, przy wykorzystaniu takiej formy reklamy jak pozycjonowanie, które skutkuje wysokimi wynikami wyszukiwania. Jednak by pozycjonowanie przyniosło określony rezultat, należy zwrócić uwagę na odpowiednie przygotowanie strony www oraz regularnie zdobywać atrakcyjne jakościowo i ilościowo powiązane z nią linki. W efekcie, będziemy mogli cieszyć się jej rosnącą popularnością naszej pozycji.

To nie jedyne czynniki wpływające na pozycjonowanie, firma Google wymienia ich ok. 200, spośród których, wymienia się zachowanie Internautów. Według powszechnej opinii, również wskaźnik odrzuceń strony www wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Nie jest to do końca zgodne z prawdą, bo firma Google, nie ma wglądu do współczynnika odrzuceń. Z drugiej jednak strony, jeśli wyobrazimy sobie sytuację, w której ktoś wybierze spośród wyników wyszukiwarki Google nasz link, następnie wróci do wyników wyszukiwania, to istnieje możliwość namierzenia nas przez wyszukiwarkę, w efekcie będzie brać to pod uwagę w aspekcie rankingu. Jeśli korzystaliśmy wcześniej z kampanii AdWords, ktoś w późniejszym czasie wpisuje frazę związaną z naszą firmą, po czym nie wraca do wyników wyszukiwania, to jest to informacja dla Google o tym, że nasza oferta jest godna polecenia, co w efekcie daje nam lepszą pozycję.

czy warto stosować reklamy adwordsJednak taki zabieg jest możliwy tylko przy dużych obrotach i kampanii. W innym wypadku to jest małej kampanii, takie możliwości nie będą przynosić wiele korzyści przez wzgląd na niewielką ilość odwiedzin. Kampania AdWords działa długoterminowo. Wbrew pozorom jest to zaleta, ponieważ dzięki niej stopniowo, ale sukcesywnie zyskujemy aprobatę klientów przy tym kreując atrakcyjny wizerunek firmy. Ponadto, konsumenci krok po kroku, poznają zalety naszej marki, w efekcie sami promując ją za pośrednictwem portali społecznościowych, wideoblogów, poprzez udostępnianie linków, wydawanie opini a nawet przez charakterystyczne dla danego portalu frazy typu "Lubię to!".

Zobacz także

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Dotrzeć do klientów

Skuteczne pozycjonowanie

Miejsce w rankingach wyszukiwarek zależy od wielu czynników. Warto poczytać, co składa się na wysokie pozycje w rankingach...

Marketing internetowy

Zakupy w sieci z roku na rok staja się coraz bardziej popularną formą nabywania produktów...

Audyt SEO

Żadne pozycjonowanie nie może obejść się bez optymalizacji, analiz i treści...