Dlaczego pozycjonujemy?

jak skutecznie pozycjonowaćPozycjonowanie strony wykonujemy przede wszystkim po to, by pojawiły się na niej jak najliczniejsze wejścia. W ten sposób możemy osiągnąć wiele korzyści: większą sprzedaż produktów i usług, bazę kontaktów, świadomość marki. Oczywiście pozycjonowanie ma przynieść konkretny efekt o charakterze biznesowym. W większości przypadków, jeśli pozycjonowanie będzie starannie przeprowadzone można mówić o dobrym bądź też bardzo dobrym efekcie oraz satysfakcjonującym zwrocie z tej inwestycji, dlatego warto się na nią decydować.

Co składa się na dobre pozycjonowanie strony? Kwestia bardzo ważna to optymalizacja, którą określa się jako SEO ( z angielskiego search engine optimization, a więc optymalizacja pod silniki wyszukiwarki) - będą to działania, które przeprowadza się w ramach naszego serwisu. Druga kwestia to zyskiwanie backlinków (odnośniki, które mają kierować internautów na naszą stronę, będą znajdować się na innych witrynach) - te działania oczywiście odbywają się poza naszym serwisem, który ma być wypromowany. Oprócz tego można mówić również o dwóch innych elementach: Pozycjonowanie treścią, które opiera się na tworzeniu dobrej treści w serwisie, dzięki czemu będzie on zdobywał sobie stałych czytelników. Drugie działanie, które będzie opierało się na podejmowaniu różnorakich akcji, poprzez które sprawiły, że inne osoby same będą do nas linkować. Takie działania są najlepsze i stają się naturalnym pozycjonowaniem.

Gdy:

- brak Ci czasu a sprawy biznesowe Cię pochłaniają, ale masz duże możliwości finansowe

- nie chcesz samodzielnie prowadzić pozycjonowania za żadne skarby

- masz przed sobą doskonałą firmę (najlepiej z polecenia)

- możesz zgodzić się na większe ryzyko filtra niż gdy samodzielnie się tym zajmujesz (możemy na temat tej tezy nieco polemizować, jest ona pewnie dla niektórych nieco kontrowersyjna)

- chcesz pozycjonować na najtrudniejsze słowa kluczowe

Gdy:

- pragniesz mieć kontrolę pełną nad działaniami zmierzającymi do pozycjonowania

- chcesz się uczyć, masz do tego czas i zapał

- masz determinację, która sprawi, że nie będzie Ci żal czasu na pozycjonowanie

- myślisz o tym, by pozycjonować witrynę treścią

- nie chcesz zaczynać przynajmniej na początku pozycjonowania trudnych fraz

pozycjonowanie w internecieGdy:

- chcesz mieć zarówno kontrolę jak i też nie chcesz poświęcać na pozycjonowanie dużej ilości czasu

- interesuje Cię równocześnie skuteczne pozycjonowanie treścią jak i też nieco trudniejsze frazy do pozycjonowania

- potrafisz wydzielać zlecenia i kontrolować efekty wykonywanych prac

Działaj w sposób hybrydowy to znaczy samemu kluczowe rzeczy a te mniej angażujące, które można określać jako taśmowe zlecaj innym osobom.

Zobacz także

Pozycjoner - Amator czy Profesjonalista?

Content marketing w pozycjonowaniu

Co zrobić, aby skutecznie wypozycjonować stronę firmową i blog?

Skuteczne pozycjonowanie

Miejsce w rankingach wyszukiwarek zależy od wielu czynników. Warto poczytać, co składa się na wysokie pozycje w rankingach...

Marketing internetowy

Zakupy w sieci z roku na rok staja się coraz bardziej popularną formą nabywania produktów...

Audyt SEO

Żadne pozycjonowanie nie może obejść się bez optymalizacji, analiz i treści...