Jak pozycjonować sklep internetowy?

pozycjonowanie sklepu internetowegoMówiąc o pozycjonowaniu warto pamiętać o tym, że nie jest ono niczym innym, jak tylko sposobem na zwiększanie popularności danej strony w Internecie tak, aby możliwe było skupienie na niej uwagi jak największej liczny użytkowników sieci. Pozycjonowanie budzi duże zainteresowanie wśród osób odpowiedzialnych tak za serwisy firmowe, jak i tematyczne, trudno więc dziwić się, że coraz częściej zastanawiamy się również nad korzyściami, jakie pociąga za sobą pozycjonowanie sklepu internetowego. Celem takiego działania jest przede wszystkim przyciągnięcie do niego jak największej liczby klientów. Istnieje kilka sposobów prowadzących ku niemu, najpopularniejszym jest zaś metoda long tail znana też jako długi ogon. Okazuje się zresztą, że mówimy w tym kontekście o rozwiązaniu, które przynosi zyski nie tylko samemu sklepowi, ale także jego klientom.

Długi ogon bazuje na wykorzystywaniu fraz szczegółowych. Nie są one tak popularne, jak frazy ogóle, nie da się jednak ukryć, że to właśnie one są w znacznie większym stopniu dopasowane do potrzeb klientów. Osoba, która chce skorzystać ze sklepu internetowego wpisuje przecież nazwę konkretnego produktu, którym jest zainteresowana, a nie frazę ogólną. Dzięki dopasowaniu hasła do potrzeb klienta można sprawić, że osoba poszukująca konkretnego rozwiązania jest przekierowana właśnie na stronę naszego sklepu, a to zwiększa szansę na skorzystanie z jego oferty. Nie ukrywa przy tym swojego zadowolenia, metoda zastosowana do pozycjonowania przyczynia się bowiem do tego, że klient znalazł to, czego szukał, zdecydowanie szybciej niż się tego spodziewał. Szerokie pozycjonowanie przyczynia się również do tego, że na stronie jest generowany duży ruch. W praktyce oznacza to, że o sklepie dowiaduje się coraz więcej osób. Wyszukiwane frazy nie są wpisywane zbyt często, okazuje się jednak, że częściej mamy do czynienia z zakupem.

Zobacz także

Dotrzeć do klientów

Czy AdWords może mieć wpływ na SEO?

Skuteczne pozycjonowanie

Miejsce w rankingach wyszukiwarek zależy od wielu czynników. Warto poczytać, co składa się na wysokie pozycje w rankingach...

Marketing internetowy

Zakupy w sieci z roku na rok staja się coraz bardziej popularną formą nabywania produktów...

Audyt SEO

Żadne pozycjonowanie nie może obejść się bez optymalizacji, analiz i treści...